We started slowly from Kiel to warm up the Lexus RX 300 for free speed limits......
More then 200 hundred horses that has been told by the Norwegian speed limits regulations to slow down, now finally could run to new record highs....... But as in all sports it is important to warm up... After some miles we was cruising in 140-160Km/h and approaching Koblenz in the early afternoon (some trafic jam due to work on the roads, else a very nice tour. The kids enjoyed video and play station an the back seats. We enjoyed some sightseeing in Koblenz, the second oldest town in Germany where the Rhein and the Mosel river meet before going to sleep in a old traditional local Hotel . Monday we spent a day driving through the Mosel valley, just fantastic , then to Luxenbourg for a night in a busy business environment... Tuesday we spent driving through Champagne with a visit in several local towns as well as a guided tour in Mercier, an old Champagne house from 1858, in the town Epernay. Then we headed for Paris.
Vi startet sakte fra Kiel for å varme opp vår Lexus RX 300 for de kommende motorveier med fri fartsgrense, Mer enn 200 hundre ville hester som har vært temmet alt for lenge av de norske fartsregler, kunne nå endelig få utløp for kreftene mot nye fartsrekorder... Etter noen mil lå vi elegant i cruisehastighet 140-160 kilometer i timen og nådde Koblenz tidlige ettermiddag. (noe veiarbeid men ellers en veldig fin og rolig tur gjennom Tyskland). Barna koste seg med video og playstation i baksetet.. Vi rakk litt sightseeing i Koblenz, then nest eldste byen i Tyskland , hvor Rhinen og Mosel elvene møtes, før vi gikk til sengs i et gammelt tradisjonsrikt lokalt hotell. Mandagen kjørte vi gjemmom Mosel dalen helt fantastisk, til Luxenbourg hvor vi tilbrakte en natt i et travelt forretningsmiljø. Tirsdag kjørte vi gjennom Champagne med besøk i flere lokale byer, og en flott guided tur hos Mercier, et gammelt Champagne hus helt tilbake til 1858 i byen Epernay. Deretter kjørte vi til Paris.
More then 200 hundred horses that has been told by the Norwegian speed limits regulations to slow down, now finally could run to new record highs....... But as in all sports it is important to warm up... After some miles we was cruising in 140-160Km/h and approaching Koblenz in the early afternoon (some trafic jam due to work on the roads, else a very nice tour. The kids enjoyed video and play station an the back seats. We enjoyed some sightseeing in Koblenz, the second oldest town in Germany where the Rhein and the Mosel river meet before going to sleep in a old traditional local Hotel . Monday we spent a day driving through the Mosel valley, just fantastic , then to Luxenbourg for a night in a busy business environment... Tuesday we spent driving through Champagne with a visit in several local towns as well as a guided tour in Mercier, an old Champagne house from 1858, in the town Epernay. Then we headed for Paris.
Vi startet sakte fra Kiel for å varme opp vår Lexus RX 300 for de kommende motorveier med fri fartsgrense, Mer enn 200 hundre ville hester som har vært temmet alt for lenge av de norske fartsregler, kunne nå endelig få utløp for kreftene mot nye fartsrekorder... Etter noen mil lå vi elegant i cruisehastighet 140-160 kilometer i timen og nådde Koblenz tidlige ettermiddag. (noe veiarbeid men ellers en veldig fin og rolig tur gjennom Tyskland). Barna koste seg med video og playstation i baksetet.. Vi rakk litt sightseeing i Koblenz, then nest eldste byen i Tyskland , hvor Rhinen og Mosel elvene møtes, før vi gikk til sengs i et gammelt tradisjonsrikt lokalt hotell. Mandagen kjørte vi gjemmom Mosel dalen helt fantastisk, til Luxenbourg hvor vi tilbrakte en natt i et travelt forretningsmiljø. Tirsdag kjørte vi gjennom Champagne med besøk i flere lokale byer, og en flott guided tur hos Mercier, et gammelt Champagne hus helt tilbake til 1858 i byen Epernay. Deretter kjørte vi til Paris.
1 kommentar:
Heisann, dette var også min (første) rute til Paris, på 60-tallet - over Sarbrücken. Folkevognbussen fikk motorhavari der - full av teaterkulisser! Men etter 6 timer fikk vi ny motor.
PS. Har lagt deg inn på min blogroll - på høyre side.
http://toraa.blogspot.com
Legg inn en kommentar